top of page

Tergila-gila dengan seseorang dari dunia berbeza?


Saya tidak dapat menafikan fakta bahawa filem ini berada di mana-mana dalam garis masa media sosial saya ketika pertama kali ditayangkan di Malaysia. Filem ini terlalu digembar-gemburkan sehinggakan saya berasa begitu teruja untuk menontonnya kerana saya juga terjumpa seorang kawan saya yang mengatakan betapa filem ini berbeza dengan anime lain yang pernah wujud. Persoalannya, adakah ia BAGUS dan BERBALOI untuk digembar-gemburkan? Biar saya ulas filem ini berdasarkan pendapat saya.


Penulis/pengarah filem ini, Makoto Shinkai, menubuhkan filem ini sebagai cerita tentang seorang gadis sekolah menengah bernama Mitsuha, yang tinggal di Itomori fiksyen, sebuah kampung yang indah di wilayah Hida di Jepun, dan seorang budak sekolah menengah, yang lebih tua sedikit daripadanya, bernama Taki, yang tinggal di Tokyo.


Kedua-dua protagonis utama ini adalah kedua-duanya remaja biasa, yang tidak mempunyai hubungan sebenar sama sekali, dan menjalani kehidupan mereka sendiri secara berbeza. Suatu hari yang baik, Taki bangun dan melihat bahawa dia tiba-tiba mempunyai payudara, dan dia sebenarnya berada di dalam badan Mitsuha. Keesokan harinya, Mitsuha bangun, dan dia kembali dalam tubuhnya sendiri, dan perkara yang sama berlaku kepada Taki. Orang lain di sekeliling mereka pada asasnya menyebut bahawa mereka telah bertindak pelik sejak kebelakangan ini, dan ketika itulah mereka mendapati mereka bertukar badan, tetapi hanya selepas mereka tidur. Mereka memutuskan untuk menggunakan "keajaiban" ini untuk faedah mereka sendiri, bermakna, mereka memutuskan untuk membantu satu sama lain. Mereka bersetuju untuk meninggalkan nota antara satu sama lain, yang bertindak sebagai semacam diari yang menceritakan apa yang sebenarnya berlaku pada hari itu. Walau bagaimanapun, apabila mereka semakin hampir, mereka berhenti menukar badan, dan mereka tidak mempunyai idea untuk menghubungi satu sama lain. Taki mempunyai keinginan untuk pergi mencari Mitsuha dan bersatu semula dengannya. Di sini, adalah titik penting di mana cerita mula menjadi lebih menarik.

Apa yang saya pelajari daripada filem ini bahawa walaupun situasi yang kita hadapi, kadang-kadang kelihatan mustahil untuk mendapatkan penyelesaian, apa yang anda perlukan hanyalah keazaman, dan kepercayaan bahawa tiada apa pun di dunia ini yang mustahil untuk dicapai. Satu lagi perkara yang menarik perhatian saya tentang filem ini ialah apabila beberapa perkara ditujukan untuk anda, mereka akhirnya akan menemui jalan mereka kembali kepada anda.


Saya rasa filem ini pastinya mesra semua peringkat umur, kecuali untuk kanak-kanak kerana sesetengah daripada mereka mungkin mendapati filem ini terlalu sukar untuk difahami. Orang dari umur lain, selain daripada mereka yang telah dikecualikan, pasti akan menyukai filem itu. Bukti yang paling ketara ialah filem ini adalah salah satu filem teratas yang sebenarnya menang menentang Spirited Away dalam carta ranking anime teratas.


Sekarang, apa pendapat saya tentang anime ini. Sejujurnya, saya dapati anime ini agak hambar kerana saya telah menonton anime yang lebih baik pada pendapat saya sendiri. Selepas gembar-gembur tentang filem ini menjadi gila, saya sebenarnya memutuskan untuk menyertai dan melihat apakah gembar-gembur tentang filem ini, dan saya kecewa. Saya rasa jalan ceritanya menarik, tetapi bukan yang super duper menakjubkan seperti yang disebut oleh orang lain yang menggembar-gemburkan filem ini. Malah kawan saya, yang juga peminat anime seperti saya, bersetuju bahawa anime ini hanya OK.


Jadi, apakah yang akan saya nilaikan filem ini? "SCRAMBLED!" Saya sangat memohon maaf kepada semua (Nama Anda): Peminat Kimi no Na Wa jika ulasan saya mungkin menyakiti anda semua, tetapi semuanya hanya mengikut pendapat saya semata-mata, itu tidak bermakna saya tidak menikmati filem itu sama sekali. Anda juga berhak untuk mempunyai pendapat anda sendiri. Jadi, sorakan!


Apa pendapat anda semua? Adakah anda suka filem ini? Kongsi pendapat anda dengan kami, ReviewNesters!

0 views0 comments

Subscribe To Us

Thanks for submitting!

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

©2022 by ReviewNest. Proudly created with Wix.com

bottom of page